förklaringen

Nu kommer ett sånt där informationsinlägg.
Lite som Svt:s Anslagstavlan typ. Fast mindre smygpolitiskt.

Namnet på den här bloggen är som bekant mervinsasabina.
Fyra olika ord alltså. Mer. Vin. Sa. Sabina.

Alla som känner mig någorlunda väl och inte bara är inne och läser här för att de stör sig på att jag hackar på deras modebloggar vet förmodligen var det kommer ifrån;
Husguden. Såklart.
(Detta visste också den pyttelilla procenten som vardagligen läser Smp:s kultursidor där jag tog upp fenomenet Sabina i en artikel i somras.)

Men jag kan informera ändå (det är ju ändå en Anslagstavlan-ripoff det här).


Textraden lyder:

Ibland så blir människorna trötta på sig.
På att vara sig själv, som man säger.
kläder som tynger och spänner och drar.
Som att bestå blott av en hög med grejer.

Det är då som man skriker på matcher och krig.
Men jag väljer hellre att vara med dig.

"Sabina, SABINA!" sa jag igår kväll
"Skala av mig mitt jag och min pina!
Det är så ensamt att vara individuell."
"Häll i mera vin!" sa Sabina.


Och detta sammanfattade typ hela min, något bittra, livsfilosofi för några år sen.
Och gör väl fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0