visst känns det skönt att vara vid liv en dag till

Idag anklade Louise mig på det mest pompösa vis för att inte vara en materialist. Hon kan till och med ha använt uttrycket antimaterialist. Detta till följd av mitt något förhastade uttalande rörande att jag inte önskar några julklappar.
Fullstängdigt appalling.

Således, för att bevisa hennes löjeväckande påhopp falskt, kommer här en önskelista.

God jul, typ.


1. En lägenhet. Un petit studio. Var so mhelst där det inte känns sorgligt. (Läs: typ inte Sandgärdsgatan).

2. Ett läppstift som återfuktar på riktigt och håller hela dagen på riktigt. (Dvs det mest osannolika på hela listan).

3. Nous avons le plaisir d'annoncer que vous êtes acceptée à l'Université Americain de Paris.
Ps. Votre chère copine Mademoiselle Lundgren est aussi acceptée.
Ps 2. Vous êtes, les deux, donné des bourses couvrant toutes vos dépenses.

4. Sprutor mot livmoderhalscancer. (Ja, jag vet att man helst ska vara oskuld HELST men jajajaja).

5. En enorm juggesläkt.

6. En betald utbildning (se nr. 3)

7. En flickvän. Som är smal och som jobbar som bokförläggare och som röker såna långa och smala cigaretter.

8. En liten liten liten skitsnygg bil.

9. Ett körtkort (om det verkligen är så jävla nödvändigt).

10. Vi har följt ditt arbete och dina texter under en längre tid och vi skulle vara väldigt väldigt glada om du önskade söka ett sommarvikariat på vår redaktion. Du behöver inte gå på nån jobbig intervju, vi älskar dig redan.

11. Ofinnig hy. I alla fall att de slutar göra ont.

12. Mer dopamin.




Så. Up yours Louise.

Kommentarer
Postat av: em

3an är bäst om man ändå kunde önska sig det fyfan va jag hade pluggat... o legat mindre i min säng o sett sorglig ut

2008-12-04 @ 00:11:34
Postat av: Melda

nr 5 hahah.

Du kan få halva min. den blir enorm ändå, jag lovar!

2008-12-08 @ 21:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0