någon att springa med

Rigmor Gustafsson pratar på nyhetsmorgon och mitt lilla jazzhjärta gråter. Igår började festivalen på Skeppsholmen och mitt lilla jazzhjärta gråter.

För det var Där det regnade regnade regnade och vi var så äckligt blöta, men det var så äckligt bra så vi bara stod kvar. Jag tror jag bara hade en jeansjacka på mig. Vi tog en taxi hem efteråt och Stockholm var sådär fredagskväll och gulskimrande som hon bara är när man drömmer om det.

Och det var Där som han med håret stod och höll om mig hela kvällen och det var förmodligen lika jävla bra igen och när vi gick hem hade jag skoskav så han bar mina skor. Det var sommarkväll på riktigt, djurgårdsfärjorna hade gått och lagt sig i hamnen och vi gick hela vägen hem till Vasastan.

Rigmor säger att hon precis haft en större spelning i Tyskland, men att det ändå är en helt annan grej på jazzfestivalen.

Och han säger att han inte tror att han gillar jazz och undrar om han får byta kanal.

Och mitt lilla hjärta gråter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0