dagens lilla världssmärta


Det är ganska vedertaget att man får dåligt samvete för att shoppa kläder. Aldrig för mat, krogrundor, restauranger eller resor. Bara för kläder, även om det är det enda som består på något verkligt sätt.

Men idag kändes det verkligen extra idiotjävladumt inne på Indiska.

Ebba: Mia ska åka till Sudan och Darfur.
Jag: Va? Shit!
Ebba: Ja. I flera månader. Jag sa till henne: Fan, du måste komma hem i ett stycke alltså.
Jag: Vad ska hon göra?
Ebba: Hon ska jobba som sjuksköterska.
Jag: Fy fan alltså.

Allt detta samtidigt som jag gick igenom reaställningarna och kände mig mer äckligt i-land än vanligt.

Men sen köpte vi en tröja och gick ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0