get a new image

Alla svåra.

Alla svåra.
Som inte egentligen vill ge sken av att vara svåra.
(Fast de egentligen vill det.)

Alla svåra.
Som är supersmala och tar dagens-out-fit-bilder fast lite mindre uppenbart.
Lite mindre Blondinbella.
Lite mer konstiga vinklar.
Lite mer svårt.

Alla som lyssnar på svår musik.
SVÅÅÅÅÅR britpop.
Och läser svår litteratur.
(Inte typ deckare och sån skit)

Som älskar mode.
Fast hyllar barnavdelningen (för de är så smala) och gärna betonar deras EXTREEEMT ansträngda ekonomi.
Så de bara tittar på mode
och försöker efterapa det genom H&M.

Alla svåra.

Som är så in i detalj utstuderat avslappnade och coola.
Att allt bara blir en stor jävla fasad.


No offence om du känner dig träffad.

Men get a new image.

Kommentarer
Postat av: penny

haha, "inte typ deckare och sån skit", hade varit kul om en sådan bok hade varit den första någon tänkte på när de läste det. viken "grupp" människor anser du dig tillhöra, förresten?



(och ja, alla i Obama-diskussionen var assholes)

2008-11-14 @ 18:47:31
URL: http://tigermilk.webblogg.se/
Postat av: f

jag vet faktiskt inte. inte någon grupp hoppas jag. gruppen med smarta och jävligt roliga människor hoppas jag. gruppen som skiter i grupper.



jag tror inte jag tror på grupper av människor faktiskt.



äh fuck, jag tror inte ens på människor.

2008-11-15 @ 16:17:01
Postat av: penny

nej, inte jag heller..egentligen.

men av ditt inlägg att döma uppfattade jag det som att du tydligt beskrev en grupp.



och jag tyckte det var ett väldigt smart och kul inlägg fram till "get a new image".



(men din blogg är undehållande, så whatever.)

2008-11-15 @ 16:40:11
URL: http://tigermilk.webblogg.se/
Postat av: f

vad var det för fel på det? det är ju det som är grejen.



ironin alltså.



"get a new image" betyder ju hej droppa din image. image är skit, lägg ner image och var dig själv istället för att spela med i en grupp.



alltså inte din som i DIN. tog du åt dig eller?

2008-11-15 @ 16:48:40
Postat av: silly

okej emogirl. De e inget fel på Britney musik, JAG ÄLSKAR BRITNEY HON ÄGER :D! & va e de för fel på blondinbella? Vetu hur jävla ute de e o klaga på folk som britney & bella. De e fan ignet fel på de. Bella t.e.x e väl svergies smartaste 18 åring!



Smala människor e assexiga orka va fet! Dagens outfit e ju ocskå ett bra sätt o visa vad man har för stil så ja fattar inte va fan du klagar åp

2008-11-15 @ 16:49:34
URL: http://sillyhilton.blogg.se/
Postat av: f

"Bella t.e.x e väl svergies smartaste 18 åring!"



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH





(Snälla Silly läs aldrig mer min blogg. Försvinn. Seriöst. Tack.)

2008-11-15 @ 16:52:47
Postat av: penny

alltså, jag menader verkligen inte att låta bitchig eller nåt. och nej, jag tog inte åt mig, men kände igen mig i vissa saker. varför jag tyckte att "get a new image" var överflödigt var föt att jag inte anser att något av det du skrev är fel.

2008-11-15 @ 17:11:41
URL: http://tigermilk.webblogg.se/
Postat av: f

ja, jag tror alla känner igen sig i vissa saker. fuck, jag med. det är ju det som är roligt samhälls-, och just subkulturshumor.



och det handlar ju inte om rätt eller fel. det handlar om att dom tjejerna är ööööööööööveraaaaaaaaaallt och det börjar bli lite uttjatat nu. lite som lykke li-tofsen liksom.

2008-11-15 @ 17:17:49
Postat av: penny

ja, jag fattar din poäng osv, min avsikt var aldrig att "mucka", så att säga.



mm..lykke li-knuten alltså. en grej som mina lykke li-bekanta vänner inte riktigt uppfyller enligt din "lista" är de svåra böckerna. där ger de upp liksom.

2008-11-15 @ 17:24:35
URL: http://tigermilk.webblogg.se/
Postat av: f

hehe jag tar det inte som muck, absolut inte.



vad menar du med att dina vänner inte "uppfyller"? tycker du dina vänner tillhör den gruppen, eller vad vill du säga med det?



2008-11-15 @ 17:27:48
Postat av: penny

nej, jag menade att jag har vänner (inte så nära vänner dock) som vid första anblick ser ut som den "sortens" männiksor du beskrev. bara det att de gör det ENDAST utseéndemässigt. så jag menade bara att ja, skenet bedrar, nu när vi ändå snackar om människorgrupper.

2008-11-15 @ 17:32:47
URL: http://tigermilk.webblogg.se/
Postat av: f

haha ja, som alltid. en fördomsmall passar ju sällan in till 100% på någon.



det är ju det som är grejen med fördomar, dom suger egentligen.

2008-11-15 @ 17:35:00
Postat av: penny

ja, så kasst men oh så svårt att komma ifrån.

2008-11-15 @ 17:52:08
URL: http://tigermilk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0