jag pallar inte ha nån jävla modeblogg så nu dödar vi diskussionen såhär


christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:

jag trodde att du menade att lykkeli knuts dissandet är töntigt för att först hissar folk det sen när normalt folk har det så dissar man det.
så jag tänkte det är precis som ditt problem med leopardmönstrat för så fort det blir mainstream (och normalt folk använder det) så dissar du det
det är liksom samma sak.
fanny säger:
hehe
nej
jag dissar inte leopard, jag älskar leopard!
det jag dissar är ju själva hissande och dissandet
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
men du dissar att folk använder leopard
fanny säger:
jag dissar att folk PLÖTSLIGT tycker det är supertrendigt
du vet ju själv hur det är, det känns alltid tråkigt när något man gillar extra mkt blir trendigt
jaha, hejdå typ. för man vet själv att då kommer man tröttna, för man kommer få se det överallt.
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
jaa precis.
men det är ju allmänt känt att någorlunda trendmedvetna människor vill vara unika och före i modet.
så när 'normalt folk' börjar komma ikapp så dör man ju lite inombords
fanny säger:
men fuck före alltså
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
men jag fattar ditt diss på dissandet och hiissandet
fanny säger:
hellre inte före alls och det blir aldrig töntigt
ja
fan, ha lykke-li-knut som fan. det är ju typ det bästa statementet man kan göra liksom.
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
åhåhå. då skulle du varit på emmaboda!
varenda tjej!
varenda tjej!
fanny säger:
ja men NU så har ju "varenda tjej" dissat det som fan
och det är DÅ man ska bara ha det, för att det är superute. bara för att prove your point  
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
precis.
fanny säger:
hehe
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
man ska vara så före så man är efter
typ
åh fashion-tok
fanny säger:
man ska fan inte vara nåt är min filosofi, men alla ska ju hela tiden inkräkta på ens "inget"
och göra det ute eller inne
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
men man är NÅGOT
det går inte att inte vara helt objektiv
fanny säger:
sundström sa att man skulle bara behålla samma stil hela tiden, för var tionde år blir man ändå inne igen!
nej jag vet, hemskt egentligen. för man säger ALLTID nåt med sina jävla kläder.
det är det som är så sjukt jobbigt ibland
men också fascinerande
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
fashion är så sjukt hypat. men det går nästan itne att undvika
och fashion = elitism.
fanny säger:
ja. tyvärr.
eftersom fashion på något sätt motsäger elitism också. eftersom elitism (i min mening) handlar om att intellektualisera sig själv och ställa sig över typ ytliga företeelser, typ sånt.
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
ja då menar du elitism på riktigt så att säga... fashion-elitism är ju bara att vara snyggaste och hata allt mainstream
fanny säger:
haha
ja
jag snackar DA REAL
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
hhaha
fanny säger:
men ja, jävla elitistfashion
jävla fashion
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
eller hur.
ellleeer hur
fanny säger:
jag borde bara låta håret under armarna växa ut och bli hippie
eller bli sundström och gå runt i gummistövlar jämt
christina. partyy.på.torsdag.ehh säger:
ja . jag tänkte bli vampyr


AKA THEORY OF KNOWLEDGE, FASHION EDITION

mvh
Fanny & Christina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0