men de har i alla fall lite, lite roligare på jobbet

En del av mina vänner kommer inte från Sverige. Det älskar jag. De brukar berätta konstiga historier, säga saker som "det är helt sjukt deras jävla system" och lära mig ord på deras hemspråk.

Dagens anekdot kommer från en rysk väninna (hello darling):

"Vet du hur jag fick det här ärret i pannan? Jag lekte i trapphuset där vi bodde i Ryssland och så var ett fönster eller något sönder så jag ramlade och slog mig. Min mamma skrek HERREGUD, jag blödde ju som fan, och så körde hon mig till doktorn. Men han var.. liksom.. Ja okej. Han var full. Så han kunde inte sy. Han sa kom tillbaka imorgon och det gjorde vi. Men läkaren vi träffade då sa att det var för sent för att sy. Så nu har jag ett ärr. Alltså Fanny. Fulla läkare på sjukhusen. Det kan BARA hända i Ryssland. BARA. I. RYSSLAND."

Ja, det har hon nog jävligt rätt i.

Men allra roligaste kom efteråt:

"Varför skrattar alltid alla så mycket när jag berättar den historien?"

Kommentarer
Postat av: Anonym

heja ryssland som fan

2008-11-08 @ 16:15:37
Postat av: emma

HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

2008-11-09 @ 15:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0