svar på tal

Eftersom jag är en sådan diskussionsvänlig, harmonisk och icke lättuppretad människa när det kommer till kritik (hehe) ska jag pedagogiskt och sansat besvara den här mindre välformulerade kommentaren. Således, paragraf för paragraf.


Irriterad:

hahaha fan vad sorglig du är!?
Precis som om du var den första med kort hår och leopard mönster? Get over yourself kära barn!

Och alla dessa skitbloggare du så stör dig på, det verkar väldigt mycket som du läser deras blogg och går in på dem ganska ofta? Om du skulle ha ngn vett i skallen så skulle du förstå att dem faktiskt tjänar pengar efter antalet besökare dem har...så keep on helping them.

Att du alltid ska försöka vara speciell och avskilja dig från mängden...visst, men man kan välja att göra det på ett lite mer värdigt sätt.

Öppna ögonen FÖRFAN du är lika sorglig som alla andra. Fortfarande ung och dum and sooooo craving for attention.

I'm out.


Fanny:

1. "Okej".
2. Nej jag tror verkligen inte att jag är först med någonting. Därför skrev jag "Inte för att jag är nån slags trendsetter eller så, det tror jag verkligen inte" som du kan läsa om du orkar ta dig igenom inlägget en gång till (jag förstår att det är svårt).
"Get over yourself" förstår jag inte riktigt vad du vill säga med. Fast i och för sig så definierar Urban Dictionary frasen som:  "a phrase little pussies use when they can't win an argument with a real counterpoint. " Så nevermind.

3. Nej jag gå inte in på dem särskilt ofta. Snarare sällan, då och då när jag mår dåligt och behöver en ego-boost genom att återigen bekräfta jag skriver så mycket bättre än dem. Jag förstår, och det är så sorgligt så jag skulle kunna skriva en hel roman om det, att de tjänar pengar på spektaklet, och jag skulle aldrig vilja stödja det. Därför behåller jag min personliga besöksfrekvens extremt låg (och därtill skäller på alla mina anhöriga så fort de glider in på nån blogg av en sån karaktär.)

4. Ja, klart jag vill avskilja mig från mängden. Klart jag vill vara speciell. Mängden är dum i huvudet. Mängden röstar nej till högertrafik och älskar schlagerfestivalen.

5. Sen tror jag också det är viktigt att förtydliga för "Irriterad", och för alla andra svagbegåvade som ändå klickar in här, att skulle man sätta det jag skriver ur en litteraturanalytisk lupp skulle man väldigt snabbt inse att den framgående stilistiska tekniken är, just det, IRONI.

6. Eftersom du använder "Att du alltid ska..." så förutsätter jag att du på något sätt känner mig eller har en uppfattning om mig. Då skulle jag gärna uppskatta om du inte var en sån pussy och gömde dig bakom internets trygga anonymitetsväggar. Jag står för mina åsikter med mitt eget namn. Gör du?



Scheiss. Det här var det mest seriösa jag skrivit sen kriget.

Kommentarer
Postat av: isse

blodigt krig we like!! elitismen står bakom dig

2008-11-22 @ 01:38:46
URL: http://ineskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0