(han har flera hundra)

Efter som den evige följetången Min Far är så uppskattad kommer här en episod ur kvällen.

- Jag har ingen whisky. Jag är som en käring framför en garderob.
- Pappa. Hur många flaskor har du?
- Jag vet inte. Man kan inte räkna dem alla!

Sen sitter han på golvet och citerar Nils Ferlin medan han plockar med flaskorna.
Det låter ungefär såhär (nu får ni lägga till en teatralisk Nils Ferlinig röst):

Man kan inte räkna dem alla
sägner och sånt som man hör.
Det sägs att en stjärna ska falla
var gång en människa dör.


Och sen skäller han på mig för att jag skriver analyser med alldeles för frekvent användning av ordet "då" och går ut i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0