lever sig in i rollen hon är född till

Efter allt det här snack om Francois Sagans revolterande kvinnor blir jag helt inspirerad.
Att göra helt tvärtom alltså.

Kycklingpajen står i ungnen. (Inga jävla halvfabrikat, skiten är bakad from scratch.) Barnviseskivan är på. (Måste kunna sjunga nattvisor för mina barn annars dör jag. Man måste börja lära sig tidigt.) Och mannen anländer snart från dagens hårda arbete (dvs köpa så mycket sprit från Tyskland han bara kunde bära).

Det här är väl inte så dumt! Vad gnällde alla om egentligen på 50-talet?


Kossor och kalvar
I sina hagar
Alla små föl och alla små  grisar

Alla kaniner
alla små hundar
Nu ska de sova för nu är det natt
Sova ska också vareviga katt

Skogar och hagar
Åkrar och ängar
Blommor och fåglar
Och alla små kryp

Allting som lever
På hela jorden
Allting ska sova, för nu är det natt
Sova ska också vareviga katt






(Edit; Jag kände att det inte kom fram tillräckligt tydligt: JAG har bakat pajen. From scratch).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0