strömstedt, lindström, autister

"Jag har haft problem med att jag inte ska få tycka, så nu har jag själv flyttat reglerna. Att tycka att folk som lyssnar på Niklas Strömstedt är dumma i huvudet är inte konstigare än att folk som pratar fel är dumma i huvudet. Men det är ingen åsikt jag har som vetenskapsman, utan en fråga om estetik."

En fråga om estetik!
Hur kan man inte bara älska.
Elitismen i sin mest välformulerade form.

Samma man sågar Fredrik Lindström (han är ute och "cyklar runt på hal is med nattmössan på"), samt hävdar att alla akademiker är autister, för hade de några kompisar hade de aldrig blivit akademiker.

Detta från intervjun i dagens Metro.

Bloggen tillhörande denna Micke Parkvall med flera hittas här. (Hanna, du kommer gilla den.)

Kommentarer
Postat av: HannaFluff

PUSS på den.

fast den fick mig också att inte göra IOC, darn

2009-02-20 @ 17:54:39
URL: http://eneldo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0