det är inte livet du hatar

Det är inte livet du hatar.

Det är
omgivningen, människorna omkring.
Det är de gråa gatorna med för lite neonljus.
Det är ljudet av obekväma stolar som dras mot matsalsgolvet.
Det är alla ord som bara trycks ut i munnar som köttfärs.
Maler maler maler.
Det är hennes ord från sängkanten
och din pappas kvävda gråt.


Det är inte dig själv du hatar.

Det är vad allt det där gör med dig.
Det är havet som är för stort vid din kust.
Det är allt som kväver dig,
som får dig att vilja stanna under betongen för alltid.
Det är inte ditt fel.

Kommentarer
Postat av: C

sjukt bra

2009-01-09 @ 20:43:58
Postat av: m

jag har gråtit konstant i en halvtimme nu, jag till och med brännde pizzan i ugnen och har förstör mitt smink (första gången jag sminkat mig i år och känt mig fin på riktigt).



fan vad jag behövde det här fanny, jag behövde det så jävla mycket.

2009-01-10 @ 15:07:27
Postat av: f

LILLA VÄN! det var inte min mening att du skulle bränna pizzan och förstöra sminket!



men om du säger att du behöver det så tror jag på det.



kram

2009-01-11 @ 11:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0