markus och muslimer

Såhär ska ni tycka om p3 Guld när någon frågar:

1. Bästa galan hittills.
2. Anders är helt underbar.
3. Snygg scen. Välgjort kameraarbete, genomtänkt ljussättning.
4. Grymt att alla låtar framfördes av 2 artister.
5. Grymt att otippade akter som Johnossi (!) vann.

Och igår (när jag fick lära mig att "on the rocks" faktiskt kommer från att man använde riktiga stenar, visste ni det va?) lät det minsann såhär om min man:

E: Alltså, jag har fan svårt för Krunegård.
Jag: Varför?
E: Därför. Jag har hört skvaller.
Jag: Vadå?
E: Alltså min polares syrras kompis har typ dejtat honom. Hon från Emmaboda du vet. Och detta är helt sant för min polare ringde upp syrrans polare och hon bekräftade. De hade snackat massa över nätet och grejer. Och hon är ju typ 16.
Jag: Men hon kanske är skitsmart.
E: Ja kanske. Fast jag ser mig henne som en sån tjej som har svart utväxt i blondt hår.
Jag: Men det kan du ju inte veta.
E: Nä. Men jag har i alla fall svårt för Krunegård.
Jag: Jag tror inte att det är sant.
E: Han känns liksom som en sån som alla människor som.. ja, som inte är som oss som åker på festival för att dricka bira och chilla. Utan såna som har "Jag är en vampyr"- och "Det snurrar i min skalle"-tröjor, du vet, som är skitfixade och tycker de är så jävla coola för att de kan de "alternativa" låtarna. Såna människor går och ser honom.
Jag: Hahaha.
E: Han känns som en Hellström till liksom.
(Här kommer medverkande över högtalartelefon in)
Telefonröst: Hörrni jag har ännu bättre skvaller.
E och Jag: Vad?
Telefonröst: XX XX ska bli muslim.
E och Jag: VA?
Telefonröst: Jag såg henne i slöja häromdan.
E och jag: VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA?!?!?!?!?!?!


Den här skulle för övrigt vunnit årets läskigaste svenska video om det fanns en sån kategori. (Blekfeta män i slappa kallingar är det obehagligaste jag vet).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0