YOU MAY BE A LOVER BUT YOU AINT NO DANCER

Jajajaja jag vet att jag tjatar om den här filmen.

Men såhär rock n roll har Beatles fan aldrig låtit.

GAAAH.


För övrigt är ju lovet snart slut och jag har varit så SJUKT flitig.

Eftersom de flesta av er känner mig och vet vilken tveksam karaktär jag har (hehehe) ska jag prove er wrong och förse er med en lista över all film jag sett:


Schindler's List
Deer Hunter
Pride and Prejudice
Love Actually
Fanny och Alexander (FEM TIMMAR!!!)
Bedragaren
Finding Neverland
E.T.
Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö
Heartbreak Hotel
Air Bud - vilken lirare (hehehe, okej men det var bara halva)
Eloise at Christmas Time
De ofrivilliga
Ett päron till farsa i Las Vegas
Hitta Nemo
Tomten är far till alla barnen (halva)
Chicago
Sagan om ringen (slutet på den sista när alla mosas och Gollum hoppar i elden)
Hard Candy
Juno
Juno (igen)
American Pie
Shakespeare in Love (halva)
Singin in the Rain (halva)



Sjukt stolt är jag!

Den där känslan man känner när man verkligen har uträttat saker.
Den är helt överväldigande.


Kommentarer
Postat av: Emil P

Imponerande lista. Deer Hunter såg jag också nyligen. Vilka var bäst?

2009-01-07 @ 18:23:53
Postat av: f

deer hunter var mest obehaglig. onödigt lång bröllopsscen och må-dåligt-porr. men bra annars.



de ofrivilliga var skitcool. den kommer damma hem en hel jävla del på guldbaggegalan.



pride and prejudice var fin (lite tjejig). FANTASTISKT språk. sevärd för bara det - austen kunde skriva hon.



fanny och alexander classic. måste ses. storslaget manus och scenografi. juno också grymt manus.



schindler's list bra. långsam men gripande. bra skådespel av oskar schindler.



på listan ska också läggas till några stycken som setts senaste dagarna. däribland wall-e som är underbar samhällskritisk barnfilm för vuxna.



resten var väldigt mediokert.

2009-01-07 @ 19:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0